Ana içeriğe atla

Εξόριστος στη Θεσσαλονίκη, Χρονικό της σύγχρονης Τουρκίας / Το βιβλίο του Ραγκίπ Ντουράν παρουσιάζεται στην Αθήνα

 


 


Η επιθεώρηση πολιτισμού ΕΝΕΚΕΝ και οι ομότιτλες εκδόσεις παρουσιάζουν το βιβλίο του Ραγκίπ Ντουράν, «Εξόριστος στη Θεσσαλονίκη, Χρονικό της σύγχρονης Τουρκίας», στην Αθήνα την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 στις 19:00, στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, Αθήνα – 3ος όροφος).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου, ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο ΕΚΠΑ, Cengiz Aktar, ο ίδιος ο συγγραφέας και ο εκδότης του, Γιώργος Γιαννόπουλος.

Με την παρουσίαση του βιβλίου θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου με τίτλο «Ο φίλος μου ο Ραγκίπ», όπου καταγράφεται η ζοφερή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι στην Τουρκία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα και το βιβλίο:

Ο Μεχμέτ Ραγκίπ Ντουράν (Mehmet Ragıp Duran), γεννήθηκε το 1954 στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε νομικά στην Aix-en-Provence έχοντας αποφοιτήσει από το Λύκειο Γαλατάσεραϊ της Κωνσταντινούπολης. Φοίτησε στις σχολές δημοσιογραφίας CFPJ-Παρίσι και Nieman/Χάρβαρντ-Βοστώνη.

Δημοσιογράφος από το 1978, εργάστηκε σε διάφορες μεγάλες εφημερίδες της Τουρκίας (Aydınlık, Hürriyet, Cumhuriyet, Nokta, Özgür Gündem, BİA ). Διετέλεσε ανταποκριτής του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων AFP και της εφημερίδας La Libération στην Τουρκία. Εργάστηκε επίσης στο Λονδίνο για λογαριασμό του BBC.

Είναι ο συγγραφέας τεσσάρων βιβλίων από το 1980: Με τους Αφγανούς Μαχητές, ΜΜΕ με επωμίδες, Εδώ, Διεθνές Ραδιόφωνο της Αστυνομίας, Μεσομεταμορφώσεις. Δίδαξε δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο Galatasaray και το Πανεπιστημίο Μαρμαρά της Κωνσταντινούπολης και ταυτόχρονη διερμηνεία στο Πανεπιστήμιο Bilkent στην Άγκυρα.

Για το έργο, τα βιβλία του και την δημοσιογραφική του δράση τιμήθηκε με πληθώρα βραβείων τόσο στην Τουρκία όσο και στο εξωτερικό.

Από το 2016 ζει στη Θεσσαλονίκη. Αρθρογραφεί για ζητήματα της Τουρκίας στην ηλεκτρονική έκδοση TVXS.GR ενώ είναι παραγωγός του προγράμματος «Ιστορία, Γεωγραφία και ΜΜΕ» στον ραδιοφωνικό σταθμό Radiozgürüz του Βερολίνου. Η ηλεκτρονική του σελίδα αφορά στην κριτική ανάλυση των σύγχρονων ΜΜΕ: www.apoletlimedya.blogspot.com

Το βιβλίο του Ντουράν, που προλογίζει ο Στέλιος Κούλογλου, αποτελεί έναν πολύτιμο οδηγό για την κατανόηση της σύγχρονης Τουρκίας με τη ματιά ενός έμπειρου και οξυδερκή παρατηρητή, που υπηρετεί με πάθος και αφοσίωση το λειτούργημα της δημοσιογραφίας.

Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των άρθρων του βιβλίου δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση TVXS.GR. O συγγραφέας έγραψε τα κείμενα στη γαλλική γλώσσα τα οποία και μεταφράστηκαν στην ελληνική από τους δημοσιογράφους Νίκο Λεγάκη και Νίκο Μίχο. Ο εκδότης επιμελήθηκε το σύνολο των μεταφράσεων. Μέρος των κειμένων δημοσιεύτηκε στο ΕΝΕΚΕΝ, Επιθεώρηση Πολιτισμού που εκδίδεται στην Θεσσαλονίκη. Τα κείμενα που δημοσιεύτηκαν στην ηλεκτρονική σελίδα Arti Gerçek (Κολωνία) και Express 1+1 (Kωνσταντινούπολη) στην τουρκική μεταφράστηκαν από τους Duran και Γιαννόπουλο οι οποίοι επιμελήθηκαν και την ύλη του βιβλίου.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cumhuriyet gazetesi de Türkiye Cumhuriyeti gibidir:

  Kadim iktidar sahibi ama Cumhursuz ve bağnaz!   * Atatürk’ün emriyle kurulan Cumhuriyet gazetesi 100 yaşına bastı. Mustafa Kemal Atatürk ve T.C için olduğu gibi Cumhuriyet gazetesi için de şimdiye kadar elle tutulur, ciddi, çok yönlü, eleştirel perspektifli akademik ya da mesleki bir yayın yapılamadı. Ragıp Duran Cumhuriyet gazetesi hakkında şimdiye kadar yayınlanmış çeşitli yayınların çoğunu okudum. Büyük bir kısmı tek yanlı bir Kemalizm güzellemesi şeklinde kaleme alınmış. Kuşkusuz 100 yıllık tarihinde bu gazetenin gerçekleştirdiği sınırlı sayıda da olsa olumlu siyasi ve medyatik etkinlikler yok değil. Mesela Yaşar Kemal’in Anadolu röportajları. Ya da CUMOK’un ilk baştaki girişimleri. Okay Gönensin’in taslağını hazırladığı Vakıf yapısı. Celal Başlangıç’ın Kürt bölgesi haberleri… Cumhuriyet gazetesi herhangi bir günlük gazete değil. Adı, tarihi, mülkiyeti, yapısı, yayın politikası büyük ölçüde Mustafa Kemal Atatürk ve Cumhuriyet rejimi (1923-2002)   ile neredeyse özdeş. Gaze

Midilli’den İzlenimler: Ada değil Memleket…

  * Kitap tanıtım toplantısı bahanesiyle Türkiye’den gelen kırk yıllık arkadaşlarımla şahane 5 gün yaşadım Midilli’de. Eski ve yeni fotograf kareleri… Ragıp Duran Midilli, Ege’de Türkiye’nin hemen yanı başında kocaman bir ada. İzmir, Ayvalık ya da Dikili’den motorla en fazla 1 saatte ulaşıyorsun.   Benim Yunanca kitabımın tanıtım toplantısı için Midilli’de göçmenlerle çalışan Birarada Derneğinin davetlisi olarak adaya vardık. Yayıncım Yorgo Giannopoulos, ben ve Yiğit Bener, ‘’Selanik Sürgünü’’ kitabının Midilli’deki tanıtım toplantısında 23 Mayıs 2024 Ben 15-20 sene önce, birisi Türkiye-Yunanistan Defne Dostluk Derneği ile ikincisi mektepten arkadaşlarımla gezmeye Midilli’ye gitmiştim. Öyle turistik bir Yunan adası değil. Dağları tepeleri, yeşil vadileri olan güzel bir kara parçası. Son zamanlarda Türkiye’den günde 4-5 motorla yüzlerce turist geliyor. Ada halkı özellikle de esnaf memnun. Çünkü, ‘ ’Türkiye’den gelenler bize (Yunanlılara) çok benziyor. Alman, İngiliz ya da Fran

Ümit Kurt - Kanun ve Nizam Dairesinde / SOYKIRIM TEKNOKRATSIZ OLMUYOR!

  *Kurt’un son çalışması, bir çok yeni gerçeği belgeleriyle su yüzüne çıkarıyor. M.R.Mimaroğlu örneği,   sadece 1915’i değil günümüzü de açıklıyor.   Ragıp Duran   Tarih kitaplarının amatör bir okuru olarak, bizim kuşak, Kürt Meselesini İsmail Beşikçi’nin, Ermeni Meselesini de Taner Akçam’ın çalışmalarından öğrendi.   1915 Ermeni Soykırımı Araştırmalarının öncüsü olan Akçam’ın açtığı yolda ilerleyen tarihçi Kurt, bir önceki kitabında soykırımın Antep somutunda hem mikro analizini yapmış hem de yerel eşrafın (Aktörlerin) konum ve katkısını incelemişti.   Son çalışması olan ‘’Kanun ve Nizam Dairesinde’’ (Aras, 2023, Istanbul, 255 s.) ise, orta hatta üst düzey bürokrat Mustafa Reşat Mimaroğlu’nun (1878-1953) mesleki ve siyasi yaşamını irdelerken, 1915’in bürokrasi boyutunu sergiliyor. Kurt’un kitabını okurken altını çizdiğim bir kaç özellik var: * Akademik çalışmalarının bir bölümünü Kudüs’de gerçekleştirdiği için Kurt, 1915 ile Holokost   arasındaki benzerlik ve farklılıkla