Dümdüz…Sessiz…Hareketsiz…Ulvî gibi… M e d y a N a s ı l K ü r t a j E d i l i r ?(*) · AKP daha doğrusu Başbakan, iktidara geldiği 2002 yılından bu yana, yani son 11 yıl içinde toplumun tüm kesimlerine boyun eğdirmek, onları uslu, dindar ve muhafazakâr taraftar haline getirebilmek için kâh siyasi kâh ‘hukuki’ çok çeşitli girişimler gerçekleştirdi. Medyadaki kazıma operasyonu salt kendi iktidarını sürdürebilmek için gerekli olan bir hizmet harekâtı değildi. AKP devleti ile, büyük ölçüde de global neo-liberalizmin katkısıyla, medyanın, gazeteciliğin, gazetenin, haberin, medya mülkiyetinin ve hatta okurun tanım, işlev ve koşulları da değişti. Hem de çok fena bir şekilde... 2002 yılında hükümete gelen, son 3 genel seçimlerde de oylarını artırarak artık devlet olan AKP, medya alanında daha ilk başlardan itibaren planlı, programlı bir fetih stratejisi uyguladı. POST VE NEO-LİBERAL Her iktidarın, iktidarını sürdürebilmesi için medya desteğine ih