Galatasaray’ın ‘asi’ futbolcusu Engin Baytar’ın Ferrari’si ile korkunç bir kaza yaptığı haberini, Metin Kurt, bu sabah (24 Ağustos Cuma) gazetelerde herhalde okuyamadı. Çünkü Metin, Spartaküs’ün ve Di Stefano ile Metin Oktay’ın yanına doğru yolculuğa çıkmıştı. Çok uzun bir dönem ‘Asi’ sıfatı öncelikle ve esas olarak Metin Kurt için kullanılırdı. 1966 yılında başlayıp 1979 yılında sona eren futbol hayatında, Metin Kurt kadar renkli futbolcu pek gelmedi. Onun Ferrari’si yoktu, öyle zırt pırt kırmızı kartla sahadan atılmazdı, aksine hem futbolu hem şahsiyeti son derece ince, nazik ve efendiydi. 80’li yıllarda önce Spor-Sen’i sonra Devrimci Spor Emekçileri Sendikasını kurdu. Endüstriyel futbola karşı mahalle futbolunu, ‘6’da devre, 12’de biter, 3 korner bir penaltılı baklava’ maçlarını savundu. Klüplerdeki ağalara karşı oyuncuların sigorta, emeklilik, parasız izin gibi sosyal koşulları için mücadele etti. Aslında Türkiye’nin erken bir Jean Marc
Ragıp Duran'ın Medya Eleştirisi Blogu